Bevonódást Támogató Pedagógusképzés

A projektről

Magyarországon minden óvodai, iskola csoportban, de akár a bölcsődében is vannak gyerekek, akik a többiektől eltérően fejlődnek és/vagy viselkedészavaruk van. Az egyre több különböző problémával küzdő gyerek miatt nagyon fontos pedagógusok és a többi, gyerekekkel foglalkozó kolléga számára olyan módszertan és szemlélet átadása, amellyel a mindennapi munkájukat tudjuk támogatni. Ezek segítségével megvalósítható az eltérő viselkedésű gyerekek valódi integrációja. A tréning részeként egy saját fejlesztésű társasjátékkal és sok-sok gyakorlati példa segítségével mutatjuk meg a képzés résztvevőinek hogyan lehet a különböző képességű gyerekeket behívni a közös tevékenységekbe. Emellett a tréning része a pedagógus-szülő partnerség és a befogadó közösség, befogadó csoport/osztály kialakításának támogatása is.

Miért fontos?

Miért fontos?

A tréning több „segélykiáltásra” is válaszol. Egyrészről reagál az eltérő fejlődésű gyerekek problémáira, akik gyakran a kortárs közösség szélére sodródnak, mert nehezen vagy egyáltalán nem találnak barátokat, önbizalom problémákkal, később tanulási nehézségekkel küzdenek. Kicsi gyerekkorban, intézményi keretek között ebben a helyzetben a pedagógus a legnagyobb támasz, aki észleli a problémát és megsegíti a gyereket. Másrészről reagál a pedagógusok félelmére, hogy ezekkel a gyerekekkel találkoznak az óvodában/iskolában/bölcsődébe, hiszen velük nem könnyű, főleg megfelelő támogatás, gyakorlati eszköztár hiányában. Harmadrészt támogatja a pedagógus-szülő partnerséget, ami elengedhetetlen minden „szereplő” jóllétéhez.

Miben különleges?

Miben különleges?

A több oldalú megközelítés (mi áll az eltérő viselkedés hátterében, hogyan segíthetem a gyereket, hogyan vonhatom be a társait a megsegítésébe a játékon keresztül, hogyan vonhatom be a gyereket a közösségbe, hogyan legyek a szülő partnere, hogyan segítsem a szülők közti jó kapcsolat kialakítását) mindegyikét gyakorlati példákon keresztül mutatjuk be, de nagy hangsúlyt fektetünk a résztvevők saját eseteire is, ezeket többféleképpen feldolgozzuk. A a tréningek során, kifejlesztett társasjáték segítségével a pedagógusok összedolgozva tervezik meg a csoportjuk/osztályuk közös tevékenységeit az eltérő fejlődésű, illetve viselkedészavaros gyerekek bevonásával.

Hasonló projektek

Ez a weboldal cookie-kat használ a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében.